Många företagare skaffar sig hemsida utan att tänka efter vad det är de köper. När du ska köpa hemsida finns det några saker som är absolut värt att tänka på. Det kan bli väldigt fel om du inte har gått igenom följande funderingar innan du köper hemsidan.
Vad är egentligen syftet med hemsidan till ditt företag?
Ska du sälja något, ska du informera, vill du få besökarna på hemsidan att göra något? Du bör ha ett syfte och ett eller flera mål med hemsidan som är konkreta.
Har du någon strategi för att få besökarna att stanna kvar på din hemsida och klicka sig vidare?
Avvisningsfrekvensen, det vill säga antalat procent av besökare som lämnar hemsidan efter att ha sett första sidan – den är ofta hög. Kan du få ner den till under 50% ska du vara glad!
Ta kontakt med dina besökare till hemsidan!
När du väl har hundra eller några hundra besökare till hemsidan varje dag, har du då något sätt att ta kontakt med alla de som har visat intresse för ditt företag? Det finns tekniska lösningar för att göra det!
Hur tänker du mäta resultatet och följa upp hemsidan?
Att köpa hemsida handlar inte bara om att köpa den och sedan är det klart. För att få till en effektiv och kundgenererande hemsida måste man optimera den. För det första optimera den för besökarna, ändra och justera så att man ser till att hemsidans syfte uppfylls. För det andra optimera den så att sökmotorerna, sås som Google, anser sidan värd att besöka. Då hamnar din hemsida längre upp i sökresultatlistan – och då får du fler besökare, och fler kunder.
Köpa hemsida med kvalitet
När du ska köpa din hemsida bör du alltså fundera på syftet med hemsidan, att få besökarna att stanna kvar, att få kontakt med besökarna, samt att mäta, följa upp och ständigt förbättra ditt företags hemsida.
Vem hjälper dig med detta bäst, om inte en professionell webbyrå som hjälper företag som vill köpa hemsida?